طريقه التسجيل في أكبر موقع للتوظيف في مصر والشرق الاوسط

نشر في :

                                        السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 
حياكم الله جميعا 
بعد التجربه الشخصية مع أكبر موقع للتوظيف في مصر والشرق الأوسط وبعد التأكد من خدمة التوظيف التي يقدمها الموقع بالفعل من خلال الاتصال ببعض الاصدقاء الذين تم تعيينهم بفضل الله عن طريق الاشتراك في الموقع .
وجدنا مشكله كبيرة وهي ان ع سبيل المثال اللي بيدخلوا الموقع 100 لكن اللي بينجحوا بالفعل انهم يسجلو سيرتهم الذاتيه بشكل كامل وسليم تكون 10 أفراد بس
ايوة 10 أفراد بس
عشان كده قمت بعمل شرح بالصور لعمليه التسجيل في الموقع واتمني من الله عز وجل ان يوفقني ويوفق كل شباب المسلمين في الحصول علي الوظائف التي يبحثون عنها
............................
بسم الله نبدأ الشرح
هذا هو رابط التسجيل في الموقع :إضغط هنا 
أول ما تضغط علي الرابط الموضح أعلاه هتظهرلك الصورة دي 

هتكتب البيانات عادي خالص أسمك واسم العائله هو الاسم التاني ليك والايميل وبلد الاقامه تختار مصر او اي بلد انت متواجد فيها وتحدد الجنس ونيجي بقا لكلمة المرور ودي مشكلة قابلت ناس كتير الحل بس انك هتكتب 6 حروف ورقم انجليزي علي سبيل المثال
123456_a
وبعد كده تعيد كتابه كلمة السر مرة تانية وتدوس ع  العلامه الخضرا اللي ظاهره دي (المقبل إنشي السيره الذاتية ) عشان تكتب تفاصيل سيراك الذاتيه ولما تدوس عليها هتظهرلك صفحه تاني فيها الصورة دي
هنختار منها أول واحده ( إنشيء بإستخدام المعد للسيره الذاتية )
هتخش بيك بقا ع صفحه اللي فيها هتكتب كل معلوماتك
اولا :صفحه معلوماتك الشخصيه
ودي بتكتب فيها الايميل بتاعك ولازم يكون حقيقي عشان الشركات تبعتلك عليه ورقم الموبايب بتاعك وكمان لازم تحدد البلد الاقامه بتاعتم وتكتب عنوانك بالتفصيل ياريت ولو ليك موقع اليكتروني او مدونه اكتبه ولو ملكش يبقا حط حسابك ع الفيس بوك
ثانيا : صفحه الاختصاصات 
ودي بتكتب فيها تخصص الشغل اللي انتا بتحبه يعني انا مثلا محاسب فكاتب المحاسبه بالانجليزي وتحليلي الميزانيات وكده انتا بقا شوف مجال عملك واكتب اختصاصاتك يعني لو مصمم جرافيك اكتب كده مصمم جرافيك
مصمم لوحات اعلانيه ...الخ
ثالثا :الوظيفة المرغوبه
ودي بتكتب فيها اسم الوظيفه اللي انتا عاملها انا عشان محاسب كتبت مسئول مالي وبعدها تختار مكان الوظيفة ونوع التوظيف اللي انتا عاوزة والحالة الوظيفيه يعني عاوز تشتغل بنظام شغل ع طول كامل يعني ولا عقد لمده معينه تختار انتا بقا وتختار المستوي المهني اللي انتا تقدر تشتغل فيه لو شايف نفسك تقدر تدير خد منصب الاداره او حدد قدرات نفسك وإختار وتختار الراتب اللي انت عاوزة بس يكون ف حدود المعقول يعني عشان متسيرش شكوك لشركات
ولو انتا اشتغلت قبل كده اكتب اخر مرتب قبضته كان كام
ملحوظه كل المرتبات اللي بتتكتب دي بالدولار
رابعا : المعلومات الشخصية  
ودي عادية جدا تملاها بكل بساطة
خامسا : الخبرة  ودي مهمه جدا جدا لاصحاب العمل اللي بيدوروا عليك فيها بتكتب انتا اشتغلت قبل كدة والفتره اللي اشتغلتها قد ايه وعنوان الشركة اللي كنت بتشتغل فيها ودورك الوظيفي كان إيه
سادسا : المهارات
ودي مهمه جدا برضو وبتكتب فيها اي حاجه انت شاطر فيها وممكن تجذب صاحب العمل ليك
سابعا : اللغات 
ودي بتكتب فيها انت شاطر في لغه اية تاني غير لغتك الاساسية ودي مهمه جدا لاصحاب العمل وبيركزوا عليها جدا

ثامنا : المعرفون والعضويات والتدريب والشهادات 
المعرفون / ودي بتكلم فيها عن شغلك قبل كده 
العضويات/ ودي بتكلم فيها عن شغلك قبل كده برضو
الشهادات / دي بتكتب فيها الكورسات اللي انتا اخدتها قبل كده 
وبكدة تكون الحمد لله أكملت إعداد سيرتك الذاتيه بشكل كامل وهتلفت انتباة أصحاب الاعمال اليك وهتلاقي نسبه السيره الذاتيه علي إيدك الشمال إدتك اشاره خضرا ونسبة حلوة ماشاء الله زي دي
الحمد لله اني اكملت هذا الموضوع وهو أول عمليه شرح أقوم بعملها من سنين فاتت ويارب تعجبكم يلا كللللله يخش ويسجل علي الموقع الاول للتوظيف في مصر والشرق الاوسط من هنا 
إنضم لمجموعتنا علي الفيس بوك للتعرف علي جديد الوظائف من هنا 

انا تحت أمرك لو واجهتك أي مشاكل لاقدر الله راسلني من هنا 

التوقيع
The Viper Ahmed Hamdy
شارك الموضوع مع أصدقائك ؟
جميع الحقوق محفوظة عرب سوفت ©2012-2013 | جميع المواد الواردة في هذا الموقع حقوقها محفوظة لدى ناشريها